Het onderwerp van 'Design thinking' is de rage op business schools, in bedrijven en in toenemende mate in de populaire pers - grotendeels dankzij het werk van IDEO, een toonaangevend ontwerpbureau, en zijn gevierde CEO, Tim Brown, die in dit boek laat zien hoe de technieken en strategieën van design op elk niveau van het bedrijfsleven thuishoren. De mythe van innovatie is dat briljante ideeën volledig uit de hoofden van genieën springen. De realiteit is dat de meeste innovaties voortkomen uit een proces van rigoureus onderzoek waarbij geweldige ideeën worden geïdentificeerd en ontwikkeld voordat ze worden gerealiseerd als nieuwe aanbiedingen en mogelijkheden. Change by Design verklaart design thinking, het samenwerkingsproces waarbij de gevoeligheden en methoden van de ontwerper worden gebruikt om de behoeften van mensen te matchen, niet alleen met wat technisch haalbaar is, maar wat levensvatbaar is voor de bottom line. Design thinking zet behoefte om in vraag. Het is een mensgerichte benadering van probleemoplossing die mensen en organisaties helpt innovatiever en creatiever te worden.