Good to Great

Boek informatie

  • Schrijver:Jim Collins
  • Uitgiftedatum:mei 2010

Samenvatting

Hoe kunnen goede bedrijven, middelmatige bedrijven en zelfs slechte bedrijven blijvende grootheid bereiken?Jarenlang ging deze vraag door het hoofd van Jim Collins. Zijn er bedrijven die de zwaartekracht trotseren en Lange termijn middelmatigheid omzetten in superioriteit op de lange termijn? En zo ja, wat zijn de universele onderscheidende kenmerken die ervoor zorgen dat een bedrijf van ‘good’ naar ‘great’ gaat? Aan de hand van strenge benchmarks identificeerde Collins en zijn onderzoeksteam een ​​reeks elite-bedrijven die de sprong naar geweldige resultaten maakten en die resultaten gedurende ten minste vijftien jaar ondersteunden. Hoe geweldig? Na de sprong genereerden de good-to-great bedrijven cumulatieve aandelenrendementen die de algemene aandelenmarkt in vijftien jaar met gemiddeld zeven keer versloegen, beter dan twee keer de resultaten van een samengestelde index van 's werelds grootste bedrijven, waaronder Coca-Cola. Cola, Intel, General Electric en Merck. Meer dan vijf jaar analyseerde het team de geschiedenis van alle achtentwintig bedrijven in het onderzoek. Na het doorzoeken van bergen gegevens en duizenden pagina's met interviews, ontdekten Collins en zijn team de belangrijkste determinanten van grootheid - waarom sommige bedrijven de sprong maken en anderen niet.

Related Projects

Nonviolent Communication

Leiderschap / Persoonlijke Ontwikkeling

Start with Why

Leiderschap / Ondernemen

The Productivity Project

Leiderschap / Persoonlijke Ontwikkeling