Blue Ocean Strategy

Boek informatie

  • Schrijver:W. Chan Kim
  • Uitgiftedatum:januari 2015

Samenvatting

In deze bestseller, omarmd door organisaties en industrieën over de hele wereld, dagen wereldwijd vooraanstaande managementdenkers W. Chan Kim en Renée Mauborgne alles uit wat je dacht te weten over de vereisten voor strategisch succes. Herkend als een van de meest iconische en impactvolle strategieboeken ooit geschreven, stelt Blue Ocean Strategy, dat moordende concurrentie alleen maar resulteert in een bloedrode oceaan van rivalen die vechten om een ​​krimpende winstpool. Gebaseerd op een onderzoek van 150 strategische bewegingen (verspreid over meer dan 100 jaar in 30 industrieën), beweren de auteurs dat blijvend succes niet voortkomt uit het strijden tegen concurrenten, maar uit het creëren van “blauwe oceanen” – bezorgde nieuwe marktruimten die rijp zijn voor groei. Blue Ocean Strategie presenteert een systematische aanpak om de concurrentie irrelevant te maken en schetst principes en hulpmiddelen die elke organisatie kan gebruiken om hun eigen blauwe oceanen te creëren en te vangen.